آخرین ارسال های انجمن

عنوان مطلب تعداد پاسخ ها تعداد بازدید ها آخرین پست دهنده
عقرب روی ریل اندیمشک یا از این قطار خون می چکد 0 294 admin
در بغداد 0 186 admin
نوکاپ 0 196 admin

روش درست کردن حوا


مواد لازم:

یک لیوان آرد

یک لیوان شکر

یک لیوان آب

یک عدد کره صد گرمی

به میزان لازم روغن 

پودر نارگیل و مغزهای دلخواه و یا بادام خلال شده. 

 

روی ادامه مطلب کلیک کنید

طرز تهیه:

ابتدا آب را با شکر در ظرفی مخلوط کرده می گذاریم روی گاز روی شعله کم تا شکر آب شود سعی کنید از میزان آب آن کم نشود . به محض حل شدن شکر انرا از روی گاز بردارید.

آرد را درون یک ماهیتابه فلزی ریخته و انرا روی شعله کم قرار دهید و مدام به هم بزنید تا تفت داده شود و رنگ آردتان به قهوه ای تبدیل شود مواظب باشید آرد را نسوزانید و مدام آنرا به هم بزنید. بعد از تغیییر رنگ همه ارد؛ کره  و به میزان لازمی که دوست دارید روغن ریخته و به اندازه حدود 1 دقیقه آرد را درون کره و روغن داغ شده، تفت دهید تا رنگ آرد به رنگ قهوه ای تیره تبدیل شود وشربت درست شده را درون ان بریزید و مدام هم بزنید تا کم کم آب آن تمام شود و ضمنن آردهای گوله شده در آب حل شود. به محض اینکه آب آن تمام شد و به شکل خمیر سفتی در آمد آنرا بردارید .

از قبل روی یک سینی به اندازه کافی پودر نارگیل بریزید و آنرا با پودر نارگیل بپوشانید و آرد را روی پودر نارگیل ها پهن کنید به اندازه قطر حدود یک سانت و بگذارید سرد شود . میتوانید با قاشق روی حلوا را کاملا صاف کنید.بعد از یخ کردن آنرا با چاقو لوزی لوزی و یا به هر شکی که دوست دارید برش بزنید و روی آن را با هر مغزی که دوست دارید تزئیین کنید با خلال بادام یا پودر پسته و یا حتی با گردوی خرد شده و نوش جان کنید.  یا میتوانید درون بشقابی حلوایتان را بریزید و به هر شکلی که دوست دارید آنرا در بیاورید.        



[ پنجشنبه 09 مرداد 1393 ] [ 17:56 ] [ آناهیتا ]

[ نظرات (0) ]