آخرین ارسال های انجمن

عنوان مطلب تعداد پاسخ ها تعداد بازدید ها آخرین پست دهنده
عقرب روی ریل اندیمشک یا از این قطار خون می چکد 0 287 admin
در بغداد 0 182 admin
نوکاپ 0 193 admin

آموزش خیاطی ژرنالی با استفاده از الگوهای آماده (قسمت اول)


انواع اقسام ژرنالهای الگو آماده برای خیاطی توی بازار وجود داره.مانند مجله کوک که ایرانی هست و یا مجله بوردا که

ترکی هست که در آنها مدلهای مختلف لباس  با الگوهای آماده مربوط به مدلهای لباسها در این مجلات وجود دارد.

 

من این مدل را از مجله ترکی بوردا که آسان هست را برای شروع کار انتخاب کردم که دوخت و برشش راحتره و بقیه مدلها هم به همین روش دوخته می شوند.

همانطور که در تصویر می بینید قسمت بالای عکس شکل لباس هست. و در جدول زیر ان تکه های لباس هست که شما باید از درون نقشه ای که میان مجله هست در بیاورید.

بالای جدول نوشته شد pafta A یعنی شکل لباس درون نقشهA  هست. نقشه A را پهن کنید و یک کاغذ برش سفید روشن روغنی روی آن بیندازید تا نقشه زیر آن پیدا باشد. زیر کلمه pafta A در تصویری که مشاهده می کنید سایزهای لباس مشخص است و روبه روی هر سایز خطهایی را کشیده است. مثلا سایز 36 خط فاصله و دایره هست و سایز 38 خط فاصله های کوچک . شما وقتی روی نقشه Aشکل مورد نظر را پیدا کردید خطی را که سایز شما هست را روی آن پیدا کنید مثلا سایز 38 خط فاصله هست خط فاصه ها را روی نقشه لباس پیدا کنید و بعد  تکه هایی رو که داخل عکس مشخص است را با خودکار از روی خط سایز خودتان بکشید..که 4 تکه هستند .دقت کنید که درون هر تکه شماره ای نوشته شده است آن شمار ه را در هر تکه بنویسید . تمام خطها و شماره هایی رو که درون هر تکه گذاشته شده است درون هر تکه ای که می کشیدبگذارید. خطهای نقطه چین را نقطه چین بگذارید.دقیقا مانند شکلها را بکشید فقط حواستان باشد که خطها و شماره ها رو که روی شکلها  مشخص شده است را شما حتما درون تصویرتان بگذارید تا زمانی که دور خطها را می برید شماره ها بیرون خط نباشد و دور ریخته نشودن.

مثلا الان در تصویر بالا در وسط یک تکه نوشته شده است 1 و در تکه دیگر نوشته شده است2 . این شماره ها ,شماره تکه های الگو هستند یعنی تکه 1 و تکه 2. شما نیز وسط تکه هایی می کشید به همین صورت 1و2 بگذارید.بالای تکه 1و 2که بعدا از روی شماره ها تکه هایتان را بهتر پیدا می کنید. در بالای تکه 1 و تکه 2 ,دوتا شماره 1 گذاشته شده است.شما بهتر است این شماره های 1 را داخل نقشه خود درست همان جایی که در عکس شماره 1 گذاشته شده است را بگذارید.زیرا بعدا شما دور الگوی خود را می برید و اگر این دو شماره را مانند عکس بیرون نوشته باشید بریده و دور ریخته می شوند . بنابریان این دوتا شماره 1 را درست در همان جای که هستند در داخل الگو بگذارید.در هر دو تکه دو تا شماره 2 نیز وجود دارد که این شماره ها با خطهای کنار آن نیز را در داخل الگویتان بکشید. آن علامت مثلث را هم که اسمش ساسون است را مانند شکل در داخل الگوی خود بکشید.در تکه های سمت راست عکس که نوشته شده است 3 و 4 . انها نیز شماره تکه ها هستند که شما این شماره ها را وسط الگوهای خودشان بگذارید.و دوتا شماره 3 را نیز همان جایی که هستند داخل الگو بگذارید.

آن قستهایی از الگو را که خط فاصله کشیده است یعنی روی دولای بسته پارچه باید قرار بگیرد.

بعد از آنکه الگو ها را  روی کاغذ برش دقیق کشیدید آنها را با قیچی دربیاورید.

 

بعد پارچه خود را به عرض دو تا تا کرده و پهن کنید.یعنی آن قسمتی از پارچه که حاشیه دارد

و بعد آن الگوهایی را که در آوردید مانند سمت چپ عکس روی پارچه بیندازید و با سوزن دورتادور آنرا محکم کنید.و بعد با صابون خیاطی دور الگوها را بکشید و با قیچی الگوها را بیرون بیاورید قبل از قیچی زدن حواستان باشد که از هر خط الگو که با صابون کشیده اید 1 سانت فاصله بگذارید و بعد با یک سانتیمتر فاصله الگوها را روی پارچه با قیچی بیرون بیاورید.( صابون را باید دقیقا دور هر لبه الگو بکشید بدون فاصله اما هنگام قیچی زدن با یک سانتیمتر فاصله قیچی بزنید.)

مراحل دوخت را در قسمت دوم "آموزش خیاطی ژرنالی با استفاده از الگوهای آماده"بخوانید



[ جمعه 27 تیر 1393 ] [ 17:12 ] [ آناهیتا ]

[ نظرات (1) ]