آخرین ارسال های انجمن

عنوان مطلب تعداد پاسخ ها تعداد بازدید ها آخرین پست دهنده
عقرب روی ریل اندیمشک یا از این قطار خون می چکد 0 286 admin
در بغداد 0 180 admin
نوکاپ 0 191 admin

روش درست کردن فالوده یزدی


روش درست کردن فالوده یزدی

مواد لازم :

250 گرم نشاسته

2 ليوان آب

يك سوم ليوان گلاب

مایع شربت:

شکر

آب

گلاب و عرق های گیاهی مانند نعناع و یا بهار نارنج به دلخواه

 و کمی هم دانه های گیاهی مانند سیاه دانه و یا تخم شربتی

روی ادامه مطلب کلیک کنید

طرز تهيه :

آب و نشاسته را مخلوط كرده و در قابلمه مي ريزيم ، و آن را روي حرارت اجاق قرار داده و با قاشق  مرتب به هم مي زنيم تا مايه فالوده بجوشد . سپس گلاب را اضافه كرده و آن را به هم مي زنيم تا غليظ شود. 

سپس در ظرف بزرگي ، آب و يخ فراوان مي ريزيم وحتی میتوانیم این طرف را درون طرف بزرگتری که پر از یخ های خورد شده است بگذارید و دور طرف را نیز یخ بریزید تا بعدا در اثر ریختن نشاسته داغ آب به هیچ عنوان داغ نشود.یک آبکش فلزی مثلا روحی یا مسی روی طرف آب قرار داده به طوریکه ته آبکش درون آب نباشد و با آب و یخ فاصله داشته باشد. ظرف يخ را طوري قرار مي دهيم كه رشته هاي فالوده داخل آن بريزد . مایع نشاسته را در به مقداری درون آبکش ریخته صبر می کنیم تمام شود.و یا حتی می توانید آبکش را هر از گاهی تکان دهید تا رشته ها به صورت تکه ای ریخته شوند.

و بعد از تمام شدن دوباره کمی مایع نشاسته ریخته صبر می کنید تمام شود به این صورت رشته ها درون آب ریخته شده و خودشان را می گیرند

نکته:

می توانید از زیر نگاه کنید تا نشاسته به صورت رشته ای ریخته شده باشد. اگر اینطور نبود یا مایع نشاسته تان خیلی سفت است یا خیلی سرد شده است و خودش را گرفته است که در آن صورت می شود فالوده کرمانی با آن درست کرد ؛که دستورش هست.

و یا اگر نشاسته تان زیادی رقیق باشد و یا زیادی داغ باشد و یا حتی ظرف زیری خیلی سرد نباشد ممکن است نشاسته بعد از یخته شدن درون آب  وا برود .

تهیه شربت:آب و شکر را به میزان لازم مخلوط کرده میگذارید بجوشد تا قوام بیاید.

آنرا بعد از سرد شدن درون فالوده تان ریخته ؛کمی گلاب و یا عرق های گیاهی معطر دیگر را به دلخواه می توانید اضافه کنید همچنین با دانه های گیاهی دیگر مانند تخم شربتی, سیاه دانه و یا غیره



[ شنبه 11 مرداد 1393 ] [ 17:23 ] [ آناهیتا ]

[ نظرات (1) ]