آخرین ارسال های انجمن

عنوان مطلب تعداد پاسخ ها تعداد بازدید ها آخرین پست دهنده
عقرب روی ریل اندیمشک یا از این قطار خون می چکد 0 296 admin
در بغداد 0 187 admin
نوکاپ 0 197 admin

شرایط کمک کردن به دیگران


 

کمک کردن به دیگران هم مثل هر چیز دیگه زمان خودش و اندازه خودش و

 

روش خودش و حتی حد و حدود خودش رو داره........

 

 

 

یعنی وقتی میدونم که حتی ممکنه کمک کردن و یا انجام کاری برای دیگرون ,

به ضرر خودم باشه و  یا میدونم که به ضرر طرف هست انجام ندم

 

به نظرم  نباید کمک کردن طوری باشه که مثلن طرف فکر کنه آدم الاقشه ,

باید هر جا اون هی می کنه بره و یا هر چی گفت گوش بده .

نباید طوری باشه که طرف پیش خودش احساس زرنگی ویا سوء استفاده بهش دست بده.

 طرف گستاخ و غره نبشه .....

یا از اون دسته کمکهایی نباشه که می گن رفتم ثواب کنم کباب شدم.  

 

 

کمک کردن ممکنه هر چیزی باشه .از یک لبخند یا دست نوازش به کسی گرفته تا

صدقه دادن و  یا انجام کاری و یا حتی نصحیت و راهنمایی به کسی .....

 اما اونم جای خودش و داره و روش خودشو داره ....


اول از همه خود طرف باید طالب کمک گرفتن باشه وگرنه کمک کردن بهش,

هیچ ارزشی نداره.  

 

بعد  به روش درست انجام بشه که تاثیر داشته باشه و بعد هم

به ضرر خودم و طرفین و کسی نباشه...

و همین طور و مهم تر از همه در حد توانم باشه .....


ولی در کل؛ سعی کنم اگر کاری، انجامش در حد توانم هست وانجامش هم غلط نیست,

  برای کسی هم مضر نیست ، برای انجامش تنبلی نکنم .حتمن انجامش بدم.

همچنین  الویت ها رو در کمک کردن حتمن رعایت کنم. 

 پانوشت ؛سعی کنم بی توقع به دیگرون کمک  کنم . به خاطر خدا یا به خاطر درستی چون تو قران نوشته ...

به خاطر اینکه خدا به خودمم کمک کنه ، نه اینکه کمک کنم تا دیگرون بهم کمک کنم.

 




[ یکشنبه 24 بهمن 1395 ] [ 17:00 ] [ آناهیتا ]

[ نظرات (0) ]