آخرین ارسال های انجمن

عنوان مطلب تعداد پاسخ ها تعداد بازدید ها آخرین پست دهنده
عقرب روی ریل اندیمشک یا از این قطار خون می چکد 0 294 admin
در بغداد 0 186 admin
نوکاپ 0 196 admin

روش درست کردن حلوای دو رنگ


برای درست کردن حلوای دو رنگ ابتدا حلوای تیره و عادی را که قبلا توضیحش را دادم درست کنید و به همان روشی که گفته شد روی سینی پهن کنید می توانید به جای پودر نارگیل از انواع بیسکویتها برای زیرش استفاده کنید و یا حتی از کاغذهای مخصوص کیک میتوانید برای زیر آن استفاده کنید و یا می توانید زیر ان یک پلاستیک پهن کنید و روی پلاستیک را پودر نارگیل ریخته و بعد حلوا را روی ان پهن کنید و بعد حلوای دوم را درست می کنیم. حلوای دوم هم دقیقا با همان مواد حلوای اولیه و روش پختش هم مانند قبل هست منتها تنها تفاوت آن ...

روی ادامه مطلب کلیک کنید.




ادامه مطلب ...

[ جمعه 10 مرداد 1393 ] [ 17:36 ] [ آناهیتا ]

[ نظرات (0) ]

روش درست کردن حوا


مواد لازم:

یک لیوان آرد

یک لیوان شکر

یک لیوان آب

یک عدد کره صد گرمی

به میزان لازم روغن 

پودر نارگیل و مغزهای دلخواه و یا بادام خلال شده. 

 

روی ادامه مطلب کلیک کنید




ادامه مطلب ...

[ پنجشنبه 09 مرداد 1393 ] [ 17:56 ] [ آناهیتا ]

[ نظرات (0) ]

روش درست کردن راحت الحلقوم


 

مواد لازم 

 ۱۵۰ گرم نشاسته گل سفید و تازه

آرد برنج 100 گرم

 

 ۳۰۰ گرم شکر

 ۱۰۰ گرم کره یا روغن جامد اعلا

 ۲/ ۱ پیمانه گلاب

 ۳ پیمانه آب

 ۲ /۱ ق.چ. هل کوبیده

 ۲ /۱ پیمانه بادام بوداده خرد شده

 پودر پسته یا بادام و پودر نارگیل

 

روش تهیه :

۱- در یک قابلمه مناسب نشاسته را در یک پیمانه آب سرد حل کنید و سپس باقی آب را افزوده، خوب بهم بزنید. آرد برنج را آرام به آن اضافه کرده خوب میزنیم تا کاملا مخلوط شوند.محلول نشانسته و برنج را روی شعله متوسط قرار داده و با قاشق بی وقفه بهم بزنید تا گلوله نشده، به ته ظرف نچسبد.

۲- شکر را در مقداری آب بجوشانید تا نصف آب تمام شده و آب باقی مانده غلظت پیدا کند.در این بین شعله را کم کرده، شربت و هل را اضافه کنید، کره یا روغن را نیز داخل مایه ریخته و بهم بزنید تا مایع بپزد و غلیظ شود. در صورت تمایل خرده بادام بوداده را نیز به مخلوط اضافه کنید و در آخر گلاب را بریزید. به این ترتیب بوی گلاب از بین نمیرود. توجه کنید که این مخلوط بیش از حد غلیظ نشود چون پس از خنک شدن بیش از حد خشک خواهد شد. تا حدی که خط قاشق روی آن باقی بماند و بوی خامی نشاسته و برنج از بین برود، کافی است.

۳- در یک سنی یک پلاستیک پهن کرده و روی ان را با پودر نارگیل بپوشانید . راحت الحلقوم را در روی پودر نارگیل ریخته و با قاشق پهن کنید با پودر پسته و پودر گردو و پودر نارگیل یا هر مغز که دیگری دوست دارید روی آن بپوشانید . میتوانید صبر کنید تا خنک شود و با چاقو لوزی لوزی ببرید و یا قبل از سرد شدن خمیر با کمک همان پلاستیک که خمیر روی آن قرار دارد خمیر را که روی آن مغز بادام و مغز گردو پبسته پوشانیده اید را لوله کنید و بگذارید سرد شود و با چاقو آنرا دایره دایره ببرید.

نکته:در صورت تمایل با افزودن مقداری زعفران حل شده در یک قاشق سوپخوری آب جوش به این ترکیب در زمان پخت، راحت الحلقوم زعفرانی خواهید داشت.

 



[ چهارشنبه 08 مرداد 1393 ] [ 17:42 ] [ آناهیتا ]

[ نظرات (0) ]

روش درست کردن فالوده کرمانی


روش درست کردن این نوع فالود بسیار ساده و خوشمزه است و مخصوص کرمان است.

مواد لازم :
شربت : فالوده :
شکر 2 پیمانه نشاسته یک پیمانه
آب یک پیمانه آب 6 پیمانه
گلاب نصف پیمانه

طرز تهیه :
شربت:آب و شکر را با هم مخلوط کرده روی حرارت قرار می دهیم. یک دقیقه قبل از اینکه جوش بیاد گلاب رو بهش اضافه می کنیم . بلافاصله بعد از اینکه جوش آمد حرارت رو خاموش می کنیم.وقتی خنک شد آن را در یخچال قرار می دهیم.
فالوده:نشاسته رو در یک پیمانه آب حل می کنیم. 5 پیمانه آب رو روی حرارت قرار می دهیم تا جوش آید وقتی جوش آمد محلول نشاسته رو کم کم به آن اضافه می کنیم ( همین طور که محلول رو اضافه می کنیم مرتب آن را هم میزنیم) حدود 4-5 دقیقه وقتی نشاسته پخت حرارت رو خاموش می کنیم. 5 دقیقه صبر می کنیم تا کمی سرد شود . در یک ظرف آب خیلی سرد(بدون یخ) می ریزیم آبکش را روی ظرف قرار می دهیم کمی از نشاسته را با ملاقه بر می داریم و درون آبکش می ریزیم غلظت نشاسته باید در حدی باشد که نشاسته به صورت قطره قطره از آبکش رد شود وداخل آب سرد بیفتد (*توجه داشته که آب نباید گرم شود ، اگر در طول انجام کار دمای آب تغییر کرد به آن مقداری آب سرد اضافه کنید یا ظرف آب را داخل ظرف محتوی یخ قرار دهید ) بعد از پایان کار نشاسته های دانه دانه را از آب جدا کنید و داخل یخچال قرار دهید.
نشاسته و شربت رو پس از اینکه سرد شد با هم مخلوط کنید و میل نمایید. نوش جان



[ سه شنبه 07 مرداد 1393 ] [ 17:05 ] [ آناهیتا ]

[ نظرات (0) ]

روش پخت نان فتیر ساده


مواد لازم:

آرد               به مقدار لازم

روغن         به مقدار لازم

آب     به مقدار لازم

نمک     کمی

 

ادامه را در ادامه مطلب بخوانید.




ادامه مطلب ...

[ دوشنبه 06 مرداد 1393 ] [ 17:53 ] [ آناهیتا ]

[ نظرات (0) ]